Rendszerüzenet

Facebook

Twitter

©2024 FOME
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete

Hétfőtől - Péntekig

díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadás

+36 80 496 001

info@fogyasztovedok.hu

Facebook

Panasz a szolgáltatóhoz – Ügyintézzen okosan!

Panasz a szolgáltatóhoz – Ügyintézzen okosan!

Amit tudni érdemes a közműszolgáltatóknál történő panasztételről.


➡️Panaszával minden esetben először a szolgáltatóhoz forduljon! Mindezt legcélszerűbb írásban (akár e-mailben, e-ügyfélszolgálaton) megtenni, de természetesen reklamálhat telefonon is, mely esetben ne felejtse elkérni a beszélgetés azonosító számát. Ha személyesen teszi meg panaszát, arról feltétlenül kérje a jegyzőkönyv másolatát! Írásos panaszlevelében minden szükséges adatot adjon meg, mely a beazonosításához elengedhetetlen, és panaszát lényegre törően, egyértelműen fogalmazza meg. A közműszolgáltatóknak az egyéb vállalkozásokhoz képest rövidebb, 15 napos határidő áll rendelkezésükre, hogy foglalkozzanak a fogyasztók problémáival, és érdemben megválaszolják. Ha a szolgáltató a panaszt elutasítja, köteles a fogyasztót tájékoztatni a jogorvoslati lehetőségekről. Ne feledje! Hatósági vagy békéltető testületi eljárást csak abban az esetben kezdeményezhet a fogyasztó, ha igazolni tudja, hogy vitás ügyét már megpróbálta közvetlenül a közműszolgáltatóval rendezni, de az sikertelen volt.

➡️Következő posztunkban arról számolunk be, hogy hová fordulhatunk ügyünk rendezése érdekében, amennyiben a közműszolgáltató elutasította panaszunkat, vagy úgy látjuk, nem foglalkozott azzal érdemben. 

További tanácsért keresse a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét a 0652/876-565-ös telefonszámon, és az info@fogyasztovedok.hu e-mail címen.
A Magyar Energetikai és Közmű- Szabályozási Hivatal elérhetőségei: http://www.mekh.hu 
A Békéltető Testületek elérhetőségei: https://www.bekeltetes.hu/ 
A Járási Hivatalok keresője: http://jarasinfo.gov.hu/