Ha változás van, jelezze a közműszolgáltatónál!
„Költözésnél rengeteg dologra kell figyelni, sajnos a víz-, a gáz-, a villamosenergia-szolgáltatónál elfelejtettem a változást jelezni, majdnem baj lett belőle.”
Kellemetlenségek, vitás ügyek adódhatnak abból, hogy a fogyasztók megfeledkeznek a változások bejelentéséről a szolgáltató felé. A fogyasztó személyében bekövetkezett változás bejelentése jogszabályi kötelezettség, elmulasztása szerződésszegésnek minősül. A következmények között lehet kikapcsolás, kötbér vagy kártérítési igény is. Akár ki-, akár beköltözünk, mindenképpen éljünk jelzéssel a szolgáltató felé, mind ingatlan eladásakor, bérbeadáskor, öröklés, ajándékozás, mind szívességi lakáshasználat esetén.
Miért fontos a bejelentés?
·mert így biztosított a teljes körű és korrekt elszámolás,
·tisztázza a felelősséget az esetleges szabálytalan beavatkozásokkal kapcsolatban,
·megszünteti a korábbi felhasználó szerződését,
·megalapozza az új felhasználó jogviszonyát.
Általános szabály szerint a felhasználó személyében bekövetkezett változást 15 napon belül kell bejelenteni, akkor is, ha az új felhasználó nem kívánja használni az adott közművet! Ügyintézéskor legyenek nálunk a személyes iratok, adásvételi vagy egyéb jogviszonyt igazoló szerződés, átadás-átvételi jegyzőkönyv (birtokbaadási jegyzőkönyv), illetve a szolgáltató űrlapja, amely letölthető az adott szolgáltató weboldaláról is. A legjobb, ha a régi és az új felhasználó együtt keresi fel a szolgáltatókat.
Pontos információkért keressük fel a szolgáltatók ügyfélszolgálatát vagy weboldalát!
További tanácsért keresse a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét a 0652/876-565-ös telefonszámon, és az info@fogyasztovedok.hu e-mail címen.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elérhetőségei: http://www.mekh.hu
A Békéltető Testületek elérhetőségei: https://www.bekeltetes.hu/
A Járási Hivatalok keresője: http://jarasinfo.gov.hu/