Rendszerüzenet

Facebook

Twitter

©2024 FOME
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete

Hétfőtől - Péntekig

díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadás

+36 80 496 001

info@fogyasztovedok.hu

Facebook

Mit tehetünk a visszakapcsolás érdekében?

Mit tehetünk a visszakapcsolás érdekében?

„Nem tudtam kifizetni a számlákat, ezért még ősszel a szolgáltató kikapcsolta a villanyt. Szeretném, hogy minél előbb visszakapcsolják a szolgáltatást. Mit tegyek?”


A legfontosabb tudnivaló, hogy a visszakapcsolást a fogyasztónak kell kérnie, amelyet akkor köteles teljesíteni a szolgáltató, ha a felhasználó befizette az összes lejárt határidejű tartozását, valamint a ki- és visszakapcsolás díját is. Ha a szolgáltatás mihamarabbi helyreállítását szeretnénk, a tartozás megfizetését mihamarabb tegyük meg! A szolgáltató a villamosenergia- és földgázszolgáltatást a befizetések hitelt érdemlő igazolása után, 48 órán belül köteles visszakapcsolni, amelyet az elosztói szolgáltató munkatársai hajtanak végre. Víziközmű-szolgáltatás helyreállítását a szolgáltató 3 napon belül köteles végrehajtani, ha a felmerült tartozásokat befizettük.

Amennyiben a kikapcsolás hosszabb ideje fennáll, úgy a szolgáltatók további lehetőségekkel élhetnek, amelyek a szolgáltatási szerződés megszűnéséhez vezethetnek, így a villamosenergia- és a földgázszolgáltató 30 napos kikapcsolási időt követően felmondhatja a szerződést. Ennek azért van jelentősége, mert ilyen esetben új szerződést kell kötni! Ha a szolgáltatás hosszabb ideig szünetelt, a visszakapcsolás előtt – a villamosenergia-ágazatban 1 év után, a földgázágazatban 6 hónap után – a biztonsági előírásoknak megfelelően szabványosítani kell a felhasználási helyet. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az új bekötés esetén érvényes eljárás szabályok szerint kell a felhasználónak igénybejelentést tennie a szolgáltatónál, s lehet, hogy a mérőhelyet is át kell alakíttatni. Mindez jelentős költségekkel járhat! Ne halogassuk tehát a számlatartozás megfizetését, mert csak saját magunk számára okozunk újabb költségeket!

Ajánljuk, hogy a káresemények megelőzése érdekében, a visszakapcsolás időpontjában a felhasználó vagy meghatalmazottja személyesen ott legyen a felhasználási helyen, hiszen a visszakapcsoláskor újraindulhatnak a bekötött háztartási berendezések.

Tanácsoljuk, hogy a többszöri kikapcsolás és visszakapcsolás elkerülése érdekében a háztartási költségvetést úgy tervezzük meg, hogy a közműszámlák biztonsággal befizethetőek legyenek. Ha pénzügyi nehézségünk van, keressük meg azokat a támogatási formákat, amelyek szociálisan hátrányos helyzetekben segítségünkre lehetnek. 

- További tanácsért keresse a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét a 0652/876-565-ös telefonszámon, és az info@fogyasztovedok.hu e-mail címen. 

- A járási hivatalok keresője: http://jarasinfo.gov.hu/