Rendszerüzenet

Facebook

Twitter

©2024 FOME
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete

Hétfőtől - Péntekig

díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadás

+36 80 496 001

info@fogyasztovedok.hu

Facebook

Használjuk a telefonos és online ügyfélszolgálatokat a közműszolgáltatóknál történő ügyintézésre! Az online térben azonban legyünk óvatosak, nehogy csalók áldozatai legyünk.

Használjuk a telefonos és online ügyfélszolgálatokat a közműszolgáltatóknál történő ügyintézésre! Az online térben azonban legyünk óvatosak, nehogy csalók áldozatai legyünk.

Számos közműszolgáltató döntött dönt úgy a napokban, hogy tekintettel az egészségügyi veszélyhelyzetre, az ügyfelek és a munkatársak egészsége és biztonsága érdekében személyes ügyfélszolgálati irodáit ideiglenesen bezárja. A szolgáltatók azonban továbbra is biztosítják ügyfeleik részére a telefonos, írásos, illetve az online elérhetőségeket ügyeik intézésére. 


❗️Javasoljuk, hogy kérdéseiket, ügyintézési igényüket elsősorban online próbálják meg intézni a szolgáltatók elektronikus ügyfélszolgálatán, vagy mobilapplikációján keresztül. A telefonos ügyfélszolgálatot elsősorban sürgős esetekben érdemes hívni, hiszen várhatóan növekedni fog a telefonos ügyintézésre várók száma, így a várakozási idő is.

❗️A minél hatékonyabb ügyintézés érdekében, ha még nem tette meg, regisztráljon a szolgáltatók online felületein, ahol lehetősége van többek között: mérőállást diktálni, e-számlát igényelni, egyenleget lekérdezni, bankkártyával online fizetni, adatot módosítani, vagy akár névátírást kezdeményezni. 

❗️Befizetéseit intézze most online, csoportos megbízással, vagy átutalással, elkerülve a csekkes, postai számlakiegyenlítést!

❗️Különösen fontos, hogy a valamely közműszolgáltatóra hivatkozással új számla kiállításáról szóló, de csaló emaileknek ne legyünk az áldozatai! Minden esetben ellenőrizzük le, hogy a számla elkészültéről szóló igazolást valóban a szolgáltatónk állította-e ki. Mindenképpen gyanús, ha a szolgáltatóra hivatkozással valaki az internetes felületen – a biztonságos banki felületre történő átirányítás nélkül – a bankkártya adatok megadását kéri. Az ilyen esetekről értesítsük szolgáltatónkat, annak hivatalos elérhetőségein, hogy a szükséges intézkedéseket megtehesse!

❗️Előrefizetős mérővel rendelkező ügyfélként keresse fel a szolgáltató weboldalát, ahol információt talál arról, hogy a szolgáltató mely helyszíneken biztosítja a feltöltést. A feltöltőpontok jellemzően élelmiszer, vagy vegyesboltok – amelyeknek nyitvatartási ideje a jelenlegi helyzetben változhat –, de számos postán is van lehetőség a mérők feltöltésére. Biztosan talál otthonához közel eső helyszínt, de hangsúlyozzuk, hogy ha van rá lehetősége, részesítse előnyben ez ügyben is az online feltöltési módot applikáción vagy weboldalon keresztül.